Gratis brochure

Callcenter Medewerker  

Nú: met GRATIS tablet
Callcenter Medewerker
Adviesgesprek Gratis proefles
Inschrijven 15 dagen gratis proberen
6x
48,20
of ineens
€289,00
  • Studeer in jouw eigen tempo
  • Kies voor 5 jaar persoonlijke begeleiding
  • Start binnen enkele minuten
ALGEMEEN

Contact met klanten via telefoon en sociale media? Word Callcenter Medewerker

Bel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op Facebookberichten? Als callcenter medewerker doe je meer dan alleen maar bellen. Wat precies? Dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.

Als medewerker van een customer contact center heb je op verschillende manieren contact met klanten en geïnteresseerden. Bellen is een belangrijk onderdeel van je werk en dat doe je bij voorkeur zo goed mogelijk.

Reageren op Facebook

Bij een callcenter of klantenservicecentrum benut je meerdere kanalen:

  • Via Facebook beantwoord je de vraag van mevrouw Janssens over haar vliegticket.
  • Op Twitter haak je in op een gesprek over je bedrijf.
  • Via de chatfunctie adviseer je een klant over een artikel.

Behalve via webcare heb je ook telefonisch contact met (mogelijke) klanten.
Mensen bellen over een probleem met hun tv of om hun krantabonnement op te zeggen.

Problemen oplossen

Sommige klanten hebben een klacht. Hoe ga je daar als Klantenservicemedewerker mee om? En wat doe je als je niet weet hoe je een probleem oplost? Of als een klant agressief reageert? Je ontdekt het allemaal in de cursus Callcenter Medewerker.

Als callcentermedewerker voer je steeds een gesprek met een klant, of dit nu via e-mail, WhatsApp of telefoon is.

Gesprekken sturen

Je doet er alles aan om de gesprekken de goede kant op te sturen. Maar hoe doe je dat? In de cursus leer je hoe je gesprekstechnieken inzet.

En hoe haal je de essentie uit een vraag of klacht? Ook dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.

Tips krijgen

Omdat je veel sociale media benut, schrijf je ook veel berichtjes. In de cursus krijg je allerlei tips en tricks voor het schrijven van een post, reactie of e-mail.

Na je cursus weet je hoe je een gesprek leidt en de juiste vragen en klachtgesprekken zo positief mogelijk afhandelt. Je versterkt ook nog eens je commerciële vaardigheden en je kennis over sociale media.

Je komt goed voor de dag wanneer je solliciteert naar een job bij een

  • callcenter;
  • customer contact center;
  • afdeling webcare & klantenservice.

Werken bij een callcenter of het Webcareteam?

Kom alles te weten over gesprekstechnieken, sociale media en customer service. Ook versterk je het Webcareteam. Of je gaat aan de slag bij een callcenter. Volg de cursus Callcenter Medewerker en bereid je voor op de dynamische wereld van callcenters.

PROGRAMMA

Studieprogramma Callcenter Medewerker

De cursus bestaat uit 24 lessen. Hierin komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:

  • inleiding: wat houden de werkzaamheden in;
  • sectorbepaling en ontwikkelingen binnen de beroepsuitoefening;
  • inbound- en outboundwerkzaamheden, callcenterterminologie;
  • computer Telephony Integration, internettoepassingen, social media;
  • computervaardigheden: gegevensverwerking en automatisering;
  • doelgericht communiceren;
  • gespreks- en argumentatietechnieken;
  • omgaan met kritiek en agressie;
  • persoonlijke invloed op communicatie, klanttypologieën;
  • wetgeving en privacy;
  • marketing, telemarketing, telebusiness, Customer Relationship Management;
  • telefoonetiquette, Netiquette, nationaal en internationaal telefoonalfabet;
  • luistervaardigheid;
  • soorten vragen en manieren van vraagstelling;
  • optimaliseren van de manier van spreken;
  • telescript, flowchart, drop-downmenu en databasegestuurd script;
  • informatieverstrekking en wetgeving;
  • advies- en servicegesprek;
  • klachtengesprek en slechtnieuwsgesprek;
  • commerciële vaardigheden;
  • verkoopgesprek en enquête;
  • persoonlijke effectiviteit;
  • schriftelijke taalvaardigheid.

Je leert alle gespreksvormen om klantvriendelijk en klantgericht te kunnen handelen. Via onze digitale leeromgeving kun je inspreekoefeningen inzenden, zodat jouw docent ook jouw spreekvaardigheid kan beoordelen.

Aangezien het werk in callcenters niet meer alleen uit telefoonbehandeling bestaat, maar steeds meer uitgebreid wordt met schriftelijke vormen van communicatie zoals het beantwoorden van e-mails, wordt ook volop aandacht besteed aan duidelijk en foutloos Nederlands schrijven. Dit maakt deze praktische cursus bijzonder compleet!

DIPLOMA

Diploma Callcenter Medewerker

Bij NHA rond jij de cursus Callcenter Medewerker af in het tempo dat het best bij jou past. Je bepaalt zelf óf en wanneer je er aan toe bent om je opgedane kennis te toetsen.

NHA-examen kosteloos afleggen

Deze opleiding kun je afronden met een NHA-examen. Ben je geslaagd voor het examen, dan ontvang je van ons het NHA-instituutsdiploma.


Aanmelding
Na aanmelding ontvang je een link waarmee je het examen kunt starten op je computer. Als de examentijd is afgelopen, wordt het examen opgeslagen en verzonden.
Indien je de eerste keer niet slaagt voor het NHA-examen, dan kun jij je aanmelden voor een herexamen. Een herexamen kost € 125,-.

Getuigschrift

Een NHA-getuigschrift kun je aanvragen als je al jouw huiswerk hebt ingezonden en gemiddeld hiervoor een voldoende hebt gescoord (5,5 of hoger).

Vooropleiding

Voor deze opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist.


Examengarantie

Wanneer je die niet slaagt voor het eerste examen, word je gratis verder opgeleid voor het volgende examen van dezelfde cursus. Je kunt de huiswerkopgaven opnieuw ter correctie indienen en de leraren vragen stellen. Deze examengarantie geldt onder voorwaarde van volledige betaling van de cursus en is niet van toepassing voor tussentijds opgezegde cursussen en zelfstudiecursussen.


Niet geslaagd? Lesgeld terug

Je krijgt het lesgeld terugbetaald indien je niet geslaagd bent voor het examen. Voorwaarde voor deze terugbetaling van het lesgeld is dat je al het huiswerk maandelijks hebt ingestuurd en na de startdatum aantoonbaar 2x aan één theorie-examen hebt deelgenomen zonder daarvoor te slagen. In dat geval krijg je het betaalde lesgeld, dat betrekking heeft op de lesstof voor het betreffende examen, terugbetaald. Je dient hiertoe wel de hele cursus afgerond en betaald te hebben. Deze garantie geldt tot drie jaar na inschrijfdatum.

ZO STUDEER JE

Zo studeer je

Studeer in je eigen tempo - waar je maar wilt

Je ontvangt de complete cursus Callcenter Medewerker in één zending thuis als je kiest voor betaling ineens. Of in meerdere zendingen (studie-eenheden) als je kiest voor betaling per maand. Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is deze opleiding uitstekend te combineren met een drukke baan of met je hobby's. Starten met deze opleiding kan op elke dag van het jaar!

Flexibiliteit: je ontvangt de lessen gedrukt en digitaal

Je ontvangt de lessen in een luxe ringmap thuis per post. De lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in de digitale leeromgeving Plaza. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.

Persoonlijke begeleiding

Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les opsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving) die het dan weer snel naar je terugzendt. Gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen. Je mag bij alle NHA-opleidingen 5 jaar lang gebruik maken van deze persoonlijke studiebegeleiding. Deze service is uniek in België! 

Wanneer je start met de cursus Callcenter Medewerker, stelt je persoonlijke docent zich aan je voor.

Direct contact met studiegenoten

Alle NHA-studenten kunnen inloggen op onze digitale leeromgeving.  Hier kom je in contact met studiegenoten die dezelfde opleiding volgen. Je kunt dan samen studeren, ervaringen uitwisselen en misschien een keer samen afspreken. Dat maakt het leren extra tof.

Voordelen van onze digitale leeromgeving Plaza

  • de studiehandleiding doornemen;
  • lessen bestuderen;
  • video’s bekijken en oefeningen beluisteren;
  • huiswerk en eventuele vragen naar je docent sturen;
  • je digitale coach activeren om je extra te stimuleren;
  • alle huiswerkcijfers en eventuele examencijfers op een rij;
  • de mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads;
  • contact leggen met studiegenoten die dezelfde opleiding volgen.

STUDIEDUUR

Studieduur

6 maanden bij een gemiddeld studietempo van vier uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.

De Vlaamse overheid betaalt 30% of 40% van het lesgeld, als jouw werkgever voor jou betaalt.

KMO LogoNHA is geregistreerd door de Vlaamse overheid betreffende de KMO-portefeuille.  

De overheid vergoedt middels de kmo-portefeuille soms 30% tot 40% (afhankelijk van de grootte van de onderneming) van het lesgeld aan jouw werkgever.

Vragen?

Bel ons: 03/2575191 of stuur ons een e-mail

LESGELD

Lesgeld

Callcenter Medewerker
meest gekozen Met hulp ?De meeste cursisten kiezen voor persoonlijke begeleiding van een docent. De docent controleert jouw huiswerk en beantwoordt eventuele vragen. Uniek bij NHA: je krijgt 5 jaar lang begeleiding!
6x 53,20
of ineens €319,00
Inschrijven
15 dagen gratis proberen
Zonder hulp
6x 48,20
of ineens €289,00
Inschrijven
15 dagen gratis proberen
Gratis 9 inch tablet + toetsenbord bij elke inschrijving*

Daarom NHA

  • 15 dagen gratis op proef
  • Persoonlijke begeleiding door vakdocent
  • Studeer in jouw eigen tempo
  • Lesgeld terug als je niet slaagt!
  • Start direct met de cursus
Wij helpen je graag verder!
Op de hoogte blijven

Wil je als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste opleidingen en het laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Succesvol aangemeld!