Nog geen favorieten. Voeg opleidingen toe.

03 / 257 51 91
24 uur/dag bereikbaar voor studieadvies Bel mij
Gratis brochure

Callcenter Medewerker

Callcenter Medewerker
Gratis proefles
Inschrijven
6x
49,00
of ineens
€299,00
ALGEMEEN

Contact met klanten via telefoon en sociale media? Word Callcenter Medewerker

Bel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op Facebookberichten? Als callcenter medewerker doe je meer dan alleen maar bellen. Wat precies? Dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.

Als medewerker van een customer contact center heb je op verschillende manieren contact met klanten en geïnteresseerden. Bellen is een belangrijk onderdeel van je werk en dat doe je bij voorkeur zo goed mogelijk.

Reageren op Facebook

Bij een callcenter of klantenservicecentrum benut je meerdere kanalen:

  • Via Facebook beantwoord je de vraag van mevrouw Janssens over haar vliegticket;
  • Op Twitter haak je in op een gesprek over je bedrijf;
  • Via de chatfunctie adviseer je een klant over een artikel.


Behalve via webcare heb je ook telefonisch contact met (mogelijke) klanten.
Mensen bellen over een probleem met hun tv of om hun krantabonnement op te zeggen.

Problemen oplossen

Sommige klanten hebben een klacht. Hoe ga je daar als Klantenservicemedewerker mee om? En wat doe je als je niet weet hoe je een probleem oplost? Of als een klant agressief reageert? Je ontdekt het allemaal in de cursus Callcenter Medewerker.

Als callcentermedewerker voer je steeds een gesprek met een klant, of dit nu via e-mail, WhatsApp of telefoon is.

Gesprekken sturen

Je doet er alles aan om de gesprekken de goede kant op te sturen. Maar hoe doe je dat? In de cursus leer je hoe je gesprekstechnieken inzet.

En hoe haal je de essentie uit een vraag of klacht? Ook dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.

Tips krijgen

Omdat je veel sociale media benut, schrijf je ook veel berichtjes. In de cursus krijg je allerlei tips en tricks voor het schrijven van een post, reactie of e-mail.

Na je cursus weet je hoe je een gesprek leidt en de juiste vragen en klachtgesprekken zo positief mogelijk afhandelt. Je versterkt ook nog eens je commerciële vaardigheden en je kennis over sociale media.

Je komt goed voor de dag wanneer je solliciteert naar een job bij een

  • Callcenter,
  • Customer contact center,
  • Afdeling Webcare & Klantenservice.

 

Werken bij een callcenter of het Webcareteam?

Kom alles te weten over gesprekstechnieken, sociale media en customer service. Ook versterk je het Webcareteam. Of je gaat aan de slag bij een callcenter. Volg de cursus Callcenter Medewerker en bereid je voor op de dynamische wereld van callcenters.

PROGRAMMA

Studieprogramma Callcenter Medewerker

De cursus bestaat uit 24 lessen. Hierin komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Inleiding: wat houden de werkzaamheden in.
  • Sectorbepaling en ontwikkelingen binnen de beroepsuitoefening.
  • Inbound- en outboundwerkzaamheden, callcenterterminologie.
  • Computer Telephony Integration, internettoepassingen, social media.
  • Computervaardigheden: gegevensverwerking en automatisering.
  • Doelgericht communiceren.
  • Gespreks- en argumentatietechnieken.
  • Omgaan met kritiek en agressie.
  • Persoonlijke invloed op communicatie, klanttypologieën.
  • Wetgeving en privacy.
  • Marketing, telemarketing, telebusiness, Customer Relationship Management.
  • Telefoonetiquette, Netiquette, nationaal en internationaal telefoonalfabet.
  • Luistervaardigheid.
  • Soorten vragen en manieren van vraagstelling.
  • Optimaliseren van de manier van spreken.
  • Telescript, flowchart, drop-downmenu en databasegestuurd script.
  • Informatieverstrekking en wetgeving.
  • Advies- en servicegesprek.
  • Klachtengesprek en slechtnieuwsgesprek.
  • Commerciële vaardigheden.
  • Verkoopgesprek en enquête.
  • Persoonlijke effectiviteit.
  • Schriftelijke taalvaardigheid.


Je leert alle gespreksvormen om klantvriendelijk en klantgericht te kunnen handelen. Via onze digitale leeromgeving kun je inspreekoefeningen inzenden, zodat jouw docent ook jouw spreekvaardigheid kan beoordelen.

Aangezien het werk in callcenters niet meer alleen uit telefoonbehandeling bestaat, maar steeds meer uitgebreid wordt met schriftelijke vormen van communicatie zoals het beantwoorden van e-mails, wordt ook volop aandacht besteed aan duidelijk en foutloos Nederlands schrijven. Dit maakt deze praktische cursus bijzonder compleet!

DIPLOMA

Diploma Callcenter Medewerker

Je kunt examen doen voor het NHA instituutsdiploma.

Een Getuigschrift kun je aanvragen als je al jouw huiswerk ingezonden hebt en gemiddeld voldoende scoorde (5,5 of hoger).

ZO STUDEER JE

Zo studeer je


Studeer in je eigen tempo

Je ontvangt de complete cursus in één zending thuis als je kiest voor betaling ineens. Of in meerdere zendingen (studie-eenheden) als je kiest voor betaling per maand. Hierdoor kun je altijd jouw eigen tempo bepalen. Je bepaalt dus zelf waar, wanneer en hoe je studeert. Zo is de studie perfect te combineren met een drukke baan en met jouw hobby's. En starten met een studie kan op elke dag van het jaar!


Persoonlijke begeleiding via internet

Wanneer je kiest voor de persoonlijke begeleiding van een deskundige docent sta je er nooit alleen voor. Je kunt de huiswerkopgaven aan het eind van iedere les, voorzien van eventuele vragen, per post of via internet naar jouw eigen privédocent sturen. Deze kijkt de opgaven na en voorziet ze van uitleg, tips, aanwijzingen en een cijfer. De docent is jouw steun en toeverlaat die jou optimaal begeleidt. Je mag bij alle NHA-opleidingen tot 5 jaar lang gebruik maken van deze studiebegeleiding. Deze service is uniek in België!


Cursusleiding

Wanneer je start met deze beroepsopleiding, stelt jouw persoonlijke docent zich aan je voor.


Direct contact met studiegenoten

Alle NHA-studenten kunnen inloggen op onze digitale leeromgeving. Hier kom je direct in contact met studiegenoten die dezelfde beroepsopleiding volgen. Je kunt dan samen studeren, ervaringen uitwisselen en misschien een keer samen afspreken. Dat maakt het leren extra leuk.

STUDIEDUUR

Studieduur

6 maanden bij een gemiddeld tempo van 4 lessen per maand. Liever sneller of langzamer? Je bepaalt jouw eigen tempo.


Studietijd

Per les moet je rekenen op 3 tot 4 uur.

 

Vooropleiding

Voor deze beroepscursus is geen specifieke vooropleiding vereist.


Leerboeken

Voor deze cursus heb je geen extra leerboeken nodig. NHA heeft alle van belang zijnde stof in de lessen opgenomen. Zo hou je overzicht en bespaar je geld.


Cursusringmap

Bij de lessen ontvang je een fraaie ringmap om jouw lessen in te bewaren.

De Vlaamse overheid betaalt 30% of 40% van het lesgeld, als jouw werkgever voor jou betaalt.

NHA is erkend voor de Vlaamse overheid betreffende de KMO-portefeuille.  

De overheid vergoedt middels de kmo-portefeuille soms 30% tot 40% (afhankelijk van de grootte van de onderneming) van het lesgeld aan jouw werkgever.

Vragen?

Bel ons: 03/2575191 of stuur ons een e-mail

LESGELD

Lesgeld

Callcenter Medewerker
meest gekozen Met hulp
6x 66,00
of ineens €399,00
Inschrijven
Zonder hulp
6x 49,00
of ineens €299,00
Inschrijven
Gratis 9 inch tablet + toetsenbord bij elke inschrijving*

Daarom NHA

  • 15 dagen gratis op proef
  • Persoonlijke begeleiding door vakdocent
  • Lesgeld terug als je niet slaagt!
Op de hoogte blijven

Wil je als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste opleidingen en het laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Succesvol aangemeld!