Callcenter Medewerker

  • Leer het beroep callcentermedewerker.
  • Veelzijdige, praktische cursus!
  • Persoonlijke begeleiding via internet.
  • Direct contact met studiegenoten
  • Studeer in uw eigen tempo.

ALGEMEEN

Een modern callcenter (customer contact center) richt zich tegenwoordig niet meer alleen op telefonisch contact met (potentiële) klanten. Buiten telefonische klantenservice zijn er nog veel meer vormen van klantcontact van toepassing, zoals via sms, e-mail, de online shop, chatmogelijkheden, blogs, klantenportals en social media. Het beroep callcentermedewerker is daardoor veel dynamischer geworden.

U geeft advies over producten of diensten, zowel mondeling als schriftelijk. U informeert naar de specifieke behoeften en wensen van de klant en haakt hierop in. Om dit goed te kunnen doen, dient u over commerciële vaardigheden en over de juiste gesprekstechnieken te beschikken. Ook moet u goed kunnen omgaan met de moderne kanalen en toepassingen. Dit alles leert u in deze veelzijdige cursus.

De cursus sluit volledig aan op de praktijk van de callcentersector en geeft een gedegen voorbereiding op het werk in een callcenter. Perfect dus voor iedereen die op een klantenservice of bij een dienstverlenende instantie wil gaan werken, maar ook ideaal als opfriscursus voor mensen die al in een callcenter werkzaam zijn. Deze cursus is ook zeer interessant voor herintreders, mensen die zich willen omscholen en werkzoekenden.

Er is veel vraag naar medewerkers op een klantenservice, aangezien steeds meer bedrijven hun front-office beperken tot een zo klein mogelijk ingericht onthaal en hun klantinformatie uitbesteden aan een callcenter.  Het is een functie die vaak ook parttime kan worden ingevuld.

PROGRAMMA

De cursus bestaat uit 24 lessen. Hierin komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Inleiding: wat houden de werkzaamheden in.
  • Sectorbepaling en ontwikkelingen binnen de beroepsuitoefening.
  • Inbound- en outboundwerkzaamheden, callcenterterminologie.
  • Computer Telephony Integration, internettoepassingen, social media.
  • Computervaardigheden: gegevensverwerking en automatisering.
  • Doelgericht communiceren.
  • Gespreks- en argumentatietechnieken.
  • Omgaan met kritiek en agressie.
  • Persoonlijke invloed op communicatie, klanttypologieën.
  • Wetgeving en privacy.
  • Marketing, telemarketing, telebusiness, Customer Relationship Management.
  • Telefoonetiquette, Netiquette, nationaal en internationaal telefoonalfabet.
  • Luistervaardigheid.
  • Soorten vragen en manieren van vraagstelling.
  • Optimaliseren van de manier van spreken.
  • Telescript, flowchart, drop-downmenu en databasegestuurd script.
  • Informatieverstrekking en wetgeving.
  • Advies- en servicegesprek.
  • Klachtengesprek en slechtnieuwsgesprek.
  • Commerciële vaardigheden.
  • Verkoopgesprek en enquête.
  • Persoonlijke effectiviteit.
  • Schriftelijke taalvaardigheid.


U leert alle gespreksvormen om klantvriendelijk en klantgericht te kunnen handelen. Via onze digitale leeromgeving kunt u inspreekoefeningen inzenden, zodat uw docent ook uw spreekvaardigheid kan beoordelen.

Aangezien het werk in callcenters niet meer alleen uit telefoonbehandeling bestaat, maar steeds meer uitgebreid wordt met schriftelijke vormen van communicatie zoals het beantwoorden van e-mails, wordt ook volop aandacht besteed aan duidelijk en foutloos Nederlands schrijven. Dit maakt deze praktische cursus bijzonder compleet!

DIPLOMA

U kunt examen doen voor het instituutsdiploma. Een getuigschrift kunt u aanvragen als u al uw huiswerk ingezonden heeft en gemiddeld een voldoende scoorde (5,5 of hoger).

ZO STUDEERT U

Studeer in uw eigen tempo
U ontvangt de complete cursus Marketing Manager in één zending thuis als u kiest voor een eenmalige betaling. Of in twee zendingen (studie-eenheden) als u kiest voor betaling per maand. Hierdoor kunt u altijd uw eigen tempo bepalen. U bepaalt dus zelf waar, wanneer en hoe u studeert. Zo is de studie perfect te combineren met een drukke baan en met uw hobby's. En starten met een studie kan op elke dag van het jaar!

Persoonlijke begeleiding via internet
Als u kiest voor de persoonlijke begeleiding van een deskundige docent staat u er nooit alleen voor en boekt u de beste resultaten. U kunt de huiswerkopgaven aan het eind van een les, voorzien van eventuele vragen, per post of via internet naar uw eigen privédocent sturen. Deze kijkt de opgaven na en voorziet ze van uitleg, tips, aanwijzingen en een cijfer. De docent is uw steun en toeverlaat die u optimaal begeleidt. U mag bij alle NHA-opleidingen tot 5 jaar lang gebruik maken van deze studiebegeleiding. Deze service is uniek in België!

Cursusleiding
Mevr. C. Therborg

Direct contact met studiegenoten
Alle NHA-studenten kunnen inloggen op ons studentenplaza en direct in contact komen met studiegenoten die dezelfde cursus volgen. U kunt dan samen studeren, ervaringen uitwisselen en misschien een keer samen afspreken. Dat maakt het studeren extra leuk.

STUDIEDUUR

Studieduur
6 maanden bij een gemiddeld tempo van 4 lessen per maand. Liever sneller of langzamer? U bepaalt uw eigen tempo.

Studietijd
Per les moet u rekenen op 3 tot 4 uur.

Vooropleiding
Voor de cursus Callcenter Medewerker heeft u geen specifieke vooropleiding nodig.

Leerboeken
Voor de cursus Callcenter Medewerker heeft u geen extra leerboeken nodig. NHA heeft alle van belang zijnde stof in de lessen opgenomen. Zo houdt u overzicht en bespaart u geld.

Cursusringmap
Bij de eerste lessen ontvangt u een fraaie ringmap om uw lessen in te bewaren.

De Vlaamse overheid betaalt 30% of 40% van het lesgeld, als uw werkgever voor u betaalt.
Aangezien NHA een erkende opleider is, vergoedt de overheid middels de kmo-portefeuille soms 30% tot 40% (afhankelijk van de grootte van de onderneming) van het lesgeld aan uw werkgever.

Vragen?
Bel ons: 03/2575191 of stuur ons een e-mail.

LESGELD

cursus Studeren MET hulp (info) Studeren ZONDER hulp
Callcenter Medewerker €399
of 6 x €66.50
€299
of 6 x €49.90

Studeren met hulp

De meeste cursisten kiezen voor studeren met hulp van hun vriendelijke, vakkundige leraar.
U kunt het huiswerk van de lessen opsturen naar uw persoonlijke leraar en er vragen bij stellen. Hij stuurt de lessen gecorrigeerd terug met goede raad en tips. Hij is uw steun en toeverlaat die voor u klaar staat. Samen met u zorgt hij ervoor dat uw studie een succes wordt. U heeft aan hem een echte studievriend die u graag een extra steuntje in de rug geeft.